Rašto darbas / Viešasis administravimas
Darbo objektas. Lyginamojo viešojo administravimo 2010 - 2013 metų publikacijos žurnaluose „Viešoji politika ir administravimas“ ir „Viešasis administravimas“.
Darbo tikslas. Išanalizuoti lyginamojo viešojo administravimo 2010 – 2013 metų publikacijas žurnaluose „Viešoji politika ir administravimas“ ir „Viešasis administravimas“.
Darbo uždaviniai:
Makro lygmenyje dėmesys sutelkiamas į visos administracinės sistemos palyginimą. Pavyzdžiui lyginant Indijos ir Didžiosios Britanijos administracines sistemas makro lygmeniu, toks lyginimas apimtų abiejų tautų svarbiausius administracinės sistemos aspektus. Nors tokie tyrimai makrolygiu yra reti, tačiau jie nėra neįmanomi. Apskritai santykis tarp administracinės sistemos ir jos išorinės aplinkos yra labiau suprantamas makro lygmenyje.
Mikro lygmenyje tyrimai atliekami individualioje organizacijoje, kurioje pagal tam tikrus parametrus yra lyginami organizacijos darbuotojai, darbo procesai ir pan. Mikro lygmenyje analizuojama maža dalis administracinės sistemos. Pavyzdžiui įdarbinimo ar mokymo analizė. Tyrimai mikrolygiu yra atliekami daug lengviau, ir daug dažniau.
Tarpiniame lygmenyje yra atliekami tyrimai tarp tam tikrų svarbių administracinės sistemos dalių. Pavyzdžiui yra lyginama dviejų tautų biurokratija, arba vietinė valdžia skirtingose šalyse ir pan.
Tyrime elektroninės apklausos duomenų bazėje buvo sukaupti 508 tarnautojų atsakymai. Lyties požiūriu imtis simetriška - 76 proc. sudarė moterys. Tai atitinka faktines demografines valdininkų korpuso realijas šalyje. Tokiuose masiniuose sektoriuose, kaip švietimas, kultūra, sveikatos ir socialinė apsauga, dominuoja moterys. Aukščiausiose valstybės tarnybos kategorijose moterų procentas sąlyginai sumažėja. Tai atitinka žinomą diskriminacinę darbo rinkos tendenciją, kad pačias aukščiausias pareigas einančių moterų procentas yra mažesnis nei vyrų. Respondentų amžiaus vidurkis - 42 metai, mediana - 43 metai, moda – 50 metų, o standartinis nuokrypis – 11 metų. Jauniausias respondentas – 23 metų, o vyriausias – 76 m. amžiaus. Tyrimo metu valstybės tarnautojų buvo prašoma įvertinti savo pasitenkinimą darbu. Taip pat buvo prašoma pagal tris dimensijas – turinį, metodus, organizavimą – įvertinti esamą valstybės tarnautojų mokymo sistemą. Tyrimo rezultatai parodė, kad lyties kintamasis nei pasitenkinimui darbu, nei esamos mokymų sistemos vertinimui įtakos neturi. Tačiau lyties kintamasis turi įtakos kai kurioms mokymosi motyvacijos dimensijoms.